Informatie & Reserveringen

Voor vragen kunt u contact opnemen met tel. 0900-900 99 88 (gebruikelijke belkosten) of mail naar info@landalvillaselect.nl. Woont u in Belgiƫ? Bel dan tel. 070-77 80 80 (0,30 EUR/min.)

Openingstijden Contact Center

Maandag t/m vrijdag van 09.00 - 21.00 uur
Zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 - 15.00 uur

Veelgestelde vragen

1. Hoeveel bedraagt een eindschoonmaak?

Bij veel vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In sommige gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door één van onze servicemedewerkers of door de huiseigenaar. Wilt u optimaal van uw vakantie genieten en de schoonmaak ook laten doen, dan kunt u dit meteen aangeven bij de boeking.

Wanneer u op de informatiepagina komt van uw droomhuis, ziet u meteen boven in beeld de plaatsnaam van het vakantiehuis staan, de huiscode van het vakantiehuis, de verhuurprijs en de gewenste periode. Wanneer de eindschoonmaak verplicht is staat dat hierbij vermeld “verplichte eindschoonmaak XXX EURO” of “verplichte eindschoonmaak incl.”

2. Hoe bestel ik bedlinnen?

Wat zijn de mogelijkheden met betrekking tot bedlinnen?
De mogelijkheden voor het huren van een linnenpakket zijn afhankelijk van het vakantiehuis en de overeenkomst die NOVASOL heeft met de verschillende huiseigenaren. Het kan zowel een verplicht bijkomende kost zijn, als optioneel of niet mogelijk te huren, hieronder een uitleg:

Bedlinnen is inclusief
  • Waar zie ik dit?
    U vindt deze informatie in het overzicht van de bijkomende kosten* onder het kopje "Te voldoen aan de huiseigenaar" als "Linnengoed: Inclusief". Dit kan ook "Bedlinnen + handdoek: Inclusief" zijn, in dat geval bevat het linnenpakket ook handdoeken.
  • Wat kan ik verwachten?
    U krijgt voor het aantal personen dat u heeft opgegeven als reisgezelschap het linnenpakket ter plaatse van de huiseigenaar. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Bedlinnen is een optioneel bijkomende kost

  • Waar zie ik dit?
    U vindt deze informatie in het overzicht van de bijkomende kosten* onder het kopje "Te voldoen aan de huiseigenaar" als "Linnengoed: Per persoon XXX EUR". Hierbij kunt u er voor kiezen bedlinnen te huren, tegen betaling. Dit kan ook "Bedlinnen + handdoek: Per persoon XXX EUR" zijn, in dat geval bevat het (optionele) linnenpakket ook handdoeken.
  • Wat kan ik verwachten?
    Mits u van tevoren aan NOVASOL doorgeeft dat u gebruik wilt maken van deze optie (via het Serviceformulier), dan wordt dit op tijd doorgegeven aan de huiseigenaar. De kosten dienen ter plaatse aan de huiseigenaar voldaan te worden.

Bedlinnen is een verplicht bijkomende kost

  • Waar zie ik dit?
    U vindt deze informatie in het overzicht van de bijkomende kosten* onder het kopje "Te voldoen aan de huiseigenaar" als "Linnengoed, verplicht: Per persoon XXX EUR". Dit kan ook "Bedlinnen + handdoek, verplicht: Per persoon XXX EUR" zijn, dan bevat het linnenpakket ook handdoeken.
  • Wat kan ik verwachten?
    U bent verplicht voor het aantal personen dat u heeft opgegeven als reisgezelschap het linnenpakket ter plaatse te betalen aan de huiseigenaar, onafhankelijk of u er gebruik van maakt.

Bedlinnen is niet aanwezig

  • Waar zie ik dit?
    U vindt dan geen vermelding van de mogelijkheid in het overzicht van de bijkomende kosten* vermeld staan.
  • Wat kan ik verwachten?
    Neemt u in dit geval zelf bedlinnen en handdoeken mee, uitgaande van de gegevens op de website over de slaapkamerindeling waarin de 1-persoonsbedden en 2-persoonsbedden staan vermeld.

* Het overzicht van de bijkomende kosten vindt u:

  • door op de pagina van het huis op achter de prijs te klikken (mits er een datum geselecteerd is);
  • door op de zoekresultatenpagina op de tekst "Bij de prijs inbegrepen", onder de prijs, te klikken (mits er een datum geselecteerd is).

3. Waarom moet ik borg betalen?

Voor de verrekening van de variabele bijkomende kosten en ontstaan van eventuele schade moet u in de meeste gevallen bij aankomst of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen.

4. Zijn meer personen in het vakantiehuis toegestaan dan aangegeven?

Een extra kind tot 4 jaar mag in de meeste gevallen kosteloos mee naar het vakantiehuis. Toch dient dit altijd aangevraagd te worden! In de regel geldt: Er mogen niet meer personen mee naar het vakantiehuis dan is aangegeven in de huisbeschrijving. Het is niet toegestaan tenten, etc. in de tuin op te zetten. Wij adviseren u hierbij dan ook een vakantiehuis in de buurt van het gereserveerde huis te zoeken. Eventueel naastgelegen huizen kunt u terugvinden in de huisbeschrijvingen.

5. Wat kost de service om bedlinnen/handdoeken te huren?

De prijs verschilt per land en per huis. In de huisbeschrijving vindt u ‘Extra Service’ hier kunt u vinden wat een dergelijke service u kost.

6. Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

Heenreis
Bij aankomst is de sleutelafgifte, afhankelijk per land, tussen 15 en 19 uur. De exacte tijd vindt u ook op het huurcontract. Denk eraan dat wanneer u voor 16 uur het huis in wilt er altijd een bepaalde tijd voor inspectie door Novasol nodig is.

Vertrek
Op de vertrekdag dient u het huis schoon achter te laten, tenzij anders aangegeven. De sleuteloverdracht op de vertrekdag vindt op zijn laatst plaats om 10 uur.

7. Is er genoeg servies in het vakantiehuis?

De vakantiehuizen beschikken over een keuken met apparatuur, servies en bestek. Servies en bestek zijn voor het aantal personen waarvoor het huis geschikt is. De uitrusting met keukenapparatuur zoals vaatwasmachine of magnetron kunt u vinden in de huisbeschrijving.

8. Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij veel vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt of dit laat doen. In sommige gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen.

Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door één van onze servicemedewerkers.

Wilt u optimaal van uw vakantie genieten en de schoonmaak ook laten doen, dan kunt u dit meteen aangeven bij de boeking! De kosten voor de eindschoonmaak dient u dan op de dag van aankomst aan de huiseigenaar te voldoen.

9. Gelden de prijzen per persoon per dag?

De prijzen die worden weergegeven gelden voor het vakantiehuis voor de gekozen periode. Indien anders dan in de huisbeschrijving staat vermeld, zijn verbruikskosten als stroom, gas, water, verwarming en optionele extra kosten niet inbegrepen.

10. Wat moet ik doen wanneer ik in de file sta of later aankom?

Mocht u onverwacht later aankomen, neemt u dan contact op met de sleutelpersoon die vermeld staat op uw huurcontract of belt u met Landal Villa Select.